torsdag 5 december 2019

Äntligen löp på Briza

 Jag funderade just å om jag fick hoppa parning på henne nu om hon inte kom i löp, att jag skulle sitta i Finland över jul skulle inte komma på fråga för mina barn. Men nu är det precis så jag hinner över, denna gången kommer jag bara vara där i tre dagar, så det är en liten chansning på om det är rätt dag eller inte, men man måste ju våga lite. Senast så var det dag 16 och 17 som var perfekta dagar för Briza, så jag hoppas på att vara där de dagarna nu med. Sedan kan ju tikar ligga olika i löpet olika gånger så vi får se.

Här är hennes tilltänkta. Rölli kallas han, heter Rintantintan Cuurupiilo egentligen. Han har inga valpar sedan tidigare och är en vanlig familjehund. Hans stamtavla finns HÄR. Han har B/A höfter med ett index på 111 i Finland. Armbåga ua. Ögonlyst utan anmärkning i år.

Briza har B-höfter, ED ua, ögonlyst i fjor ua, prcd-PRA fri och pompes fri.

Intressant här är att Briza och Rölli är ganska lika. Så det här kan ju bara bli helt fantastiskt söta små fjanthundar 😍

Här är några bilder på Rölli från hans instagramkonto.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar