torsdag 2 april 2020

Ledig dag

Eftersom jag jobbar till helgen, ingen sovmorgon för det med fem morgonpigga valpar och en väldigt morgontrött tonårsson. Men vi, eller rättare sagt valparna har varit ute hela dagen, dörren har stått öppen och de har fått härja i trädgården som de har velat, med och utan mig, och så gick vi upp på berget innan jag sade till dem att hålla sig lite lugna i köket och uppföra sig som civiliserade varelser.  Kallt som tusan och stormbyar här, valpskålarna flög iväg och valpfällen som låg ute och säkert en massa andra saker som jag inte orkar springa i skogen och leta efter nu. Tur inte valparna flög iväg men de är nog för runda för det ;-) 
Kloklipp osv har också stått på schemat, med alla baksporrar dessa har blir det alla bakklor en dag och framklor en dag istället för allt på en gång.

På måndag har vi tid hos veterinären, det var en dum dag för mig, men fast jag brukar kunna få tid nästan vilken dag som helst hos min vet gick det tydligen inte denna gången.





















1 kommentar:

  1. Superfina valpar som blir en kär glädje för nya hundägare

    SvaraRadera