tisdag 1 oktober 2019

Lite uppdateringar från helgen

Vi hade rasspecial i Gnosjö med uppfödarmöte. Jag kan väl ärligt talat säga att jag hade inte ork att åka, men eftersom jag sitter med i avelskommitén för Finsk och det var väldigt många uppfödare som hade anmält sig till mötet så tyckte jag att jag borde åka, och jag visste ju att jag skulle få hemskt trevligt när jag väl kom dit. Viket jag fick förstås, grymt kul helg!
Briza var anmäld till utställningen också, bara en av två dagar iofs, men hon hade förstås passat på at börja fälla dagen efter anmälan vilket var för en månad sedan, nu såg hon hemsk ut i pälsen men jag tog med henne ändå. Ett excellent för henne, så det får jag vara nöjd med när hon är i det skicket.
Anna som också har Lapphund var där och hon är en grymt duktig fotograf med hemsidan https://annatarfoto.se Här är några bilder som hon tog på Briza 💗 (och mig, huh😏 )



Och Wilda, hon mår hur bra som helst efter våran Norge-tripp, jag hade nästan hoppats på lite morgonillamående som hundar kan få i vecka tre sådär, men hon äter mer än någonsin, jag hoppas det är ett tecken det med. Rapport och foto från hennes fantastiska fodervärd Susanne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar