söndag 12 mars 2023

M-kullen är här

I går kväll kom de. Allt gick som det skall, det blev 3 stycken små-Pufflingar, två hanar och en tik. 

Jag får säga att jag trodde verkligen att det skulle bli dubbelt så många, Lenza var ganska stor, men hon är lika glad ändå och väääldigt stolt och glad över sina små. 

Mina anteckningar ser ut såhär:

10.00. Lenza började bli orolig. -Öppningsskedet började.
19.30. Efter att ha varit lugn och sovit någon timme så blev Lenza orolig igen, värkarbetet börjar.
19.45. Vattnet gick. 
22.17. Valp 1. Tik, 431 gram. Viltfärgad med vita framtassar. 
23.36. Valp 2. Hane, 315 gram. Svart (eller viltfärgad) med en vit yttepytte prick på bröstet.
23.50. Valp 3. Hane, 309 gram. Viltfärgad med vitt mönster/markering på bröstet.

Jag var helt övertygad om att det skulle komma några till, jag somnade bredvid valplådan med larmet på, men när jag vaknade och kollade nästa gång förstod jag att det var klart. 

Hela tiden var min uppfödarkompis Anna-Karin här och höll mig sällskap, hon skulle egentligen bara hälsat på från fredag till lördag men stannade en dag till när vi förstod att det skulle komma valpar. Det var väldigt trevligt med sällskap och jag önskar att man kunde göra så oftare, den där vakan som ofta varar över ett dygn brukar vara ganska ensam och tråkig annars, många dåliga filmer hinner man se. 

Här några bilder från nu på morgonen:





Och här i natt när de var helt nya:



2 kommentarer:

  1. Såååå glad det blev valpar om än "bara" tre 😉 och allt gått bra! Stort Grattis 💕🌟 såååååå fina!!!

    SvaraRadera