tisdag 28 augusti 2018

Inga valpar på Acki nu

Eftersom hon fortfarande inte har löpt än (skulle ju löpt  slutet av maj) så blir det för nära inpå parningen av Muffy och Briza så jag får hoppa Acki nu i höst och vänta med henne tills nästa år. När nästa år vet jag först när hon löper och jag vet om det passar i tid. Hanen, Kjelstrups Covo planerar jag fortfarande att använda då jag tror det blir en mycket bra kombination.

Min hundar hemma, iaf Muffy brukar vara väldigt punktlig i sina löp, nu har hon fällt pälsen tre veckor tidigare än vanligt och jag har hört rykten om tidigare löp på många pga den varma sommaren. När de löper Muffy och Briza spelar mindre roll, bara de gör det samtidigt annars är det Muffy som är prio 1 att para.

Sedan så ser jag väldigt fram emot att se hur Muffys barnbarn på Lilla Hamrums kennel blir :-) Nästan som om man skulle få valpar själv. De på Dynamic angels kennel ser väldigt, väldigt fina ut måste jag säga!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar