onsdag 19 september 2018

BPH med Guldis

 
I söndags gjorde Wilda (P. Cassiope aka Guldis) BPH. Det var det bästa BPH.t jag har sett, såhär vill jag ha mina hundar i huvudet! Inte bara snygg, hon är cool också ;-)
Hon gick in näst sist för dagen, som hund nr 19 (enda Lapphunden) och var bäst den dagen enligt beskrivaren. Bäst i detta fallet, detta är ju ingen tävling, är tryggast.
BPH är en väldigt bra utvärdering av hundars mentalitet, man tror man känner sin hund så väl men oftast får man någon överraskning. Wilda är ju en hund som jag sålt med bibehållen avelsrätt så jag var med och filmade, och det var jag glad för! 

3 kommentarer:

  1. Dyktige Guldis! Veldig interessant å se videoen. Jeg har bare sett MH før, og selv om det er en del likheter, synes jeg det var mye forskjell også.
    Men hun har litt tendenser til å være lik mammaen sin på innkalling :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag tycker hon är väldgt duktig jämfört med Muffy ;-) Sedan så antar jag att en trygg hund kan vara ganska självständig. Men den där jaktviljan... den kan jag inte säga annat än att hon ger vidare till sina barn :-/

      Radera
  2. Vilken fin och trygg tjej :) kul att se att hon verkar väldigt intresserad av att jobba med nosen också :)

    /Emelie

    SvaraRadera