torsdag 18 juli 2019

Tre veckor

Och denna veckan har det hänt mycket. De bajsar och kissar i massor, de har blivit avmaskade, de har fått klorna klippta för andra gången, och igår fick de smaka mat för första gången (nötfärs med äggula och lite vatten, och de älskade det!)
Nu efter jobbet så skulle jag ju fota, och fick den eminenta idén att ha dem i en fåtölj vid fönstret, att fota utan blixt och i bra ljus är ju alltid en fördel. Men valparna tyckte at det var en helt värdelös idé, de tycker att valplådan i mörka hörnet är bra några dagar till, solljus är äckligt. 
Men med mild övertalning så fick jag dem skötsamma nog att ställa upp på någon bild.
I veckan kommer kennelpojken John hem, då blir allt mycket lättare. Han är fantastiskt duktig nu efter några kullar på att veta hur jag vill att de skall hållas när jag fotar. Ja och på att fota med.
Sedan antar jag att det är dags att fundera på namn, det blir ju vetenskapliga namn på växter på G. Jag har någon lista någonstans, jag får nog ta mig en kik på den.

Här kommer några bilder! Och nej, hane 1 och 2 är inte samma! 😉

Hane 1

Hane 2

Tik

Hane 3

Hane 4

Igår försökte jag läga ut en film igen, men det är så tröttsamt på blogger att man bara kan lägga ut små filmer, 100 mb, jag minskar och minskar filmen igen och sedan tar mitt kameraminne slut så jag gav upp och lae ut den på facebook istället. Den finns i Pufflingens-gruppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar