fredag 5 november 2021

Inga Ronja-valpar

Som jag misstänkte var Ronja tom, jag röntgade henne ändå hos veterinären för säkerhets skull, innan jag lämnade tillbaka henne till ägaren. Jättetråkigt, jag hade verkligen sett fram emot den här kullen som skulle bli så fin. Och jag vet inte om jag kommer prova med samma hane igen, den dyraste parningen jag har gjort och att lägga ännu mer pengar på att ta in semin och inseminera eller åka till Nederländerna igen vet jag inte om jag vill ifall samma sak händer igen. Så nu börjar letandet efter en svensk hane så får tag ta nya tag till våren.
Bryta ihop ett par dagar och sedan komma igen. Förhoppningsvis är Filipendula dräktig. Inget löp på Cassiope än heller, så känns inte som om jag är inne i något jätteflyt nu precis.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar