lördag 21 mars 2020

Fem veckor

Jag studsade upp ur sängen i morse, redo för att fota valpar ute i solen. Många turer ut blev det, jag vet inte vad som hände med min förvirrade hjärna, först missade vi att fota två, sedan när vi fotat dem så hade vi fotat en två gånger och en annan inte alls, kan säga att kennelpojken John var ganska sur på mig sista gången han skulle med ut och fota.
Ståbilder var dessa inte alls redo för. Man märker det när man sätter upp valpen på ett bord, och hur mycket man än stöttar och lockar och bjuder rökt skinka så är valpens bakben som spaghetti. VILL INTE. Så inget att bråka med, jag struntade i det och vi gör nytt försök nästa vecka. Dessutom är de här valparna så lika så ståbilder är överflödiga, alla har de svansarna i en glad knorr och är välvinklade, nästan identiska faktiskt. 
Men fantastiskt väder har vi haft och valparna har haft dörren öppen ut så de har kunnat gå in och ut som de har velat till sin hage när vi inte har varit i trädgården med dem.

Impatiens



Iberis



Ilex



Iris



Isatis


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar