onsdag 18 mars 2020

Onsdagsuppdatering

Nu har jag ju perfekt valpvakt hemma när gymnasiet stängde och dottern flyttade hem. Jag kör som en biltjuv hem efter jobbet och ser de sista solstrålarna lämna tomten. Kallt är det även om fint, och valparna är ganska nöjda med en liten tur ute i trädgården. Kameran är med, men ibland fastnar inte alla i den, som idag saknas Impatiens, han är mest med i bakgrunden, men då får jag koncentrara mig mer på honom en annan dag. 
Att helsvart är svårfotat vet alla hundägare, det brukar vara väldig skillnad på hur kameran tycker om en helsvart mot en svart med lite tecken-valp, men konstigt nog verkar linslusen i kullen vara just Ilex. Isatis var det också sparsamt med idag för hon ville vara där jag var. 
Just nu får tonåringarna roa valparna under dagarna, det gör de bra, när jag kommer hem så går vi ut en sväng i trädgården sedan får valparna röja vidare i köket medan jag städar valprum. Och sedan brukar jag lägga mig på köksgolvet och snacka lite med dem. 
Övrigt om dessa valparna är det den kullen som fattat toalådan bäst, nästan ingen städ alls, fantastiskt trevligt. Och så är de väldigt tysta också, nästan så jag blir förvånad när någon skäller, jag hoppas det håller i sig. Imorgon skall jag sätta ihop valphagen utanför valprummet så att de kan gå ut och in som de vill, nu börjar de bli mogna för att vara ute flera gånger om dagen tycker jag.
Allt går sin gilla gång här i skogen. 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar