tisdag 18 juli 2017

Släkten:

Jag tycker alltid det är så roligt att få en lite mer översikt på hur förfäderna till kullarna ser ut, i valet av avelsdjur tittar jag mycket på mor och farföräldrar till den planerade kullen.

Pappa Eisenfest Aika Kamu:

Här blir farfar Pörröpöksyn Karva-Kamu. En riktig favorit, och farmor Eisenfest Rentunruusu är också så himla fin, påminner mycket om min Muffy.

Gammelfarfar Orso-Farm Kiousa och gammelfarmor Fihtolas Yopo

Gammelmorfar Lecibsin Harto och gammelmormor Eisenfest Tähitsade:

Och så mamma Pufflingens Lilla Alchemilla: 

Morfar Petäjämaan Viksu, han har en särskild plats i mitt hjärta förstås eftersom han var far till min första Lapphundskull, och så min älskade Lappizaros Malou som skall bli mormor:
Gammelfarfar Cantavia Kordonni och gammelfarmor Kontiharjun Vikkellä Viivi.

Gammelmorfar Månskimrans Brune Baloo och gammelmormor Lappizaros Emira:


PS, bilderna är klickbara ;-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar