söndag 6 augusti 2017

Två veckor

Blir de idag. Jag älskar när valpar anländer på helgen så man kan fota i dagsljus och inte sent på kvällen ;-)

Det är ju inte klokt vad fort hundvalpar utvecklas, redan har de öppnat ögonen och nu börjar de göra mer lyftande rörelser med benen när de kryper till Acki för mat. Än så länge är de blinda och döva men nu kommer snart synen och om en vecka eller så brukar man se att de är lite med.

Här är dagens bilder, vi börjar med isbjörnen, créme-hanen:


Och svarta hanen:

Créme-tiken:

Svart tik:

Och andra svarta tiken. Hon här har ganska stor vit bröstfläck ochvita tår så ganska lätt att se skillnad mellan dem. Är väl andra tiken och hanen jag inte alltid ser direkt vem som är vem.


Annars har hela tjejgänget varit ute och lekt idag. Eftersom både Muffy och Acki är lite busiga och kan få för sig att sticka till skogs, och för att det var vildsvin här häromdagen och jag inte vet hur de beter sig mot sådana så fick de ha långlina på sig. Någon gång skall jag hägna in tomten... någon gång när jag hur bergborr och har lust att stängsla flera hundra meter...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar