torsdag 31 augusti 2017

Förlåt, förlåt!

 Jag trodde jag hade gjort minst, kanske två inlägg sedan sist! Förlåt mig, har haft med mig kameran minst en gång ute varje dag men tydligen så har jag inte fått upp bilderna.

Här kommer de senaste två dagarnas bilder iaf: Vi börjar med Dryas:

Min lilla brorsdotter från England är och hälsar på, Dryas var snabb med att ta knäplatsen!


Och lille Hugo. Så fint huvud han har!



Lilla Blondie, Digitalis Lutea:




Mini-Muffy, Dactylorhiza, härlig attityd på denna tjejen:

 


Vittass som vi kallar henne nu, Deschampsia höll sig undan kameran så imorgon får jag sikta in mig extra på henne:



Och till min stora glädje hittade jag att jag hade precis fem stycken valphalsband kvar sedan jag vävde ett gäng när jag hade min första kull. Och det efter att jag åkt runt i panik och letat nylonbandsfodring till nya, i säkert fem affärer letade jag och fick beställa från kina tillslut. Att det skall vara så svårt att hitta svart nylonband i rätt bredd och tjocklek :-(
Så nu får jag börja väva samiska band igen. Extra tur att jag hade fem, för dessutom har min gamla Husqvarna symaskin blivit helautomatisk och går inte att stanna utan syr av sig själv tills man drar ur sladden :-P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar