tisdag 12 mars 2019

Sista valpen

Åkte imorse, det är den som hamnar längst bort, 60 mil har lilla Filipendula 'Enza' hem till Söderhamn. 

Igår tog jag några bilder på mamma med sin lilla valp...

 och min bonusfarsa Roger.

De är nybörjare på detta, för även om de har haft hund innan så har de aldrig haft valp. Och jag måste erkänna, sista valpen är värst, herregud så lättvindig och glad liten tjej hon är. Nu tror jag att alla valpar är det, iaf så säger rapporterna det. 



Jag har blåst ur pälsen på Muffy, Briza hade redan tappat sin underull så bara lite borstning av man och rumpa så nu har den första omgången päls efter valparna rykt. Nu återstår att städa huset, jag får tillbaka tvättstugan (valprummet) och kan flytta ut alla tio tvättkorgar som hamnat i sovrummet dit, sätta undan kompostgaller och städa upp alla valpleksaker som ligger utströdda i huset. Känns jättekonstigt, och som vanligt hade jag gärna haft kvar en liten valp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar