måndag 15 april 2019

Nyheter

Vad har hänt här då? En hel del, fast när min arbetssäsong börjar så är den intensiv så jag glömmer bort att berätta.

För ett par veckor sedan åkte jag ner till Malmö med den här donnan, Cassiope, aka Wilda eller Guldis, och ställde ut henne. Mycket trevlig och fin hund. På plats var även Lappi från A-kullen som ställdes, och hans syster Acki som var hejjarklack.


Till utställningen hade även Ackis blivande kommit, var trevligt att få se honom irl. Kjelstrups Covo heter han och kallas för Coda.

Acki skulle jag ju haft kull på förra året, men det blev för sent löp å jag skall para henne i år istället. Och nu har hon äntligen börjat löpa, så om drygt en vecka åker vi till Bornholm för att träffa Coda.

Och småpuffarna går det bra för, här fick jag en bild igår på Eo, Empetrum Nigrum.

Håll nu tummarna för mig när jag åker över med Acki, att det blir kärlek vid första ögonkastet, jag kommer vara på Bornholm från torsdag till söndag, så det blir som en minisemester, men jag vill ju även att det skall bli valpar :-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar