måndag 29 april 2019

Parning

Då har jag varit på Bornholm med Acki, även om inte Bornholm är särskilt nära så är det a piece of cake mot Finland 😂 
Väldigt trevig kille Acki har hittat sig! Lugn och mysig och en riktig gentleman, jag förstår att hon var förtjust 💘
Acki, Pufflingens Lilla Alchemilla har HD A (HD index på 120), hon är nyligen ögonlyst för andra gången ua, hon är pompesfri och prcd-PRA-bärare.
Hon har haft en kull tidigare (D-kullen) där tre valpar är HD-röntgade än så länge, HD A, B & B fick de, så mycket bra än så länge. 
Coda, Kjelstrups Covo har HD A, nyligen ögonlyst ua också för andra gången, är pompes och prcd-PRA fri. Han har inga valpar sedan tidigare vilket jag tycker är extra spännande 😊 
Valparna beräknas komma den 29 juni, leverans i augusti.
Några superbilder fick jag inte fast jag släpade med mig kameran hela tiden, men här får ni se några halvdana, och visst är de ett sött par 😍



Coda, mycket stilig kille. Mycket päls och rejäl, det gillar jag. Färgen heter sobel, då föds de ofta grå-viltfärgade och ljusnar när pälsen växer.





Och Acki-stumpan. Hon var inte alls intresserad av att posera.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar