tisdag 22 oktober 2019

Filipendula

Ja vi var till Söderhamn och hälsade på morsan. Och passade på att ställa ut i Sundsvall. Brizas dotter Filipendula aka Lenza hade precis blivit 9 månader och kunde ställas "på riktigt". 
Jag hann träna ett par dagar med henne på att stå fint och trava ordentligt utan alltför mycket hopp och studs, och hon skötte sig alldeles utomordentligt bra för att vara första gången 👌
Lenza fick ett slätt excellent vilket jag är väldigt nöjd med på en sådan ungdom. Briza däremot, så urfälld så jag hade tänkt att lämna henne hemma, hon fick excellent och ck, blev 4.e bästa tik och ytterligare ett reserv-cert 👏 Så gick över förväntan med båda, Briza är ju en stjärna i ringen, finns ingen så lättvisad hund som henne, hon tycker hon kan stå på alla fyra i en kvart om hon tror att det kan resultera i en godis😉

Men framförallt, sååå roligt de har haft ihop Briza och Lenza. De leker och leker och leker! 💕Jag fattar inte at de orkar.
Jag lade även ett par blodspår till Lenza och lämnade lite spårsaker däruppe så jag kan spåra lite med henne nästa gång jag åker dit.











1 kommentar:

  1. Men kjæra nånn, det er jo som å se samme hund men med litt forskjellige farger! Herlighet, så like de er hverandre!

    SvaraRadera