onsdag 14 september 2022

Finland och parning

Det gick inte så bra med den förra parningen, likamed noll mao, inga valpar blev det.  Så u hoppas vi få större tur :-) Nu har jag varit till Finland med Pufflingens Hepatica. Eller Mymlan. Hon heter inte Mymlan längre egentligen utan Stella, men för mig kommer hon alltid att vara lilla Mymlan.

Den sötaste goaste lilla hunden som finns, älskar att pussas, mjuk och snäll, och en matte som tränar och tävlar med henne en massa, grymt duktigt team är de, så väluppfostrad och följsam dessutom. 
Stella tävlar i nosework, agility och även viltspår.

Nu hoppas jag på valpar runt 11.e november (leverans första veckan i januari isf).

Hälsomässigt så ser det också fint ut, Mymlan har:
HD B
ED ua
ögon ua 2022 
prcd-PRA B
pompes A
DM A

Det var förra veckan vi åkte till Finland, jag tänkte att det lär väl ta några dagars väntan innan den rätta dagen är där, men det var perfekt i tid och jag kunde boka hemresa en dag tidigare än jag trodde.
 
Den förhoppningsvis blivande fadern till valparna heter Tirhan Tsarmi "Asla". Himla trevlig herre, tyst precis som Mymlan, (fast skäller på renar ;-) ) Och vilket huvud! Så snygg, och rejäl vilket jag gillar och kan vara bra till Mymlan som är under medel. Verkar vara en cool herre som lever som en familjehund.

Asla har:
HD A
ED ua
ögon ua 21
prcd-PRA A
pompes a
DM A

Här kommer lite fler bilder på de blivande föräldrarna. Pufflingens Hepatica:







Tirhan Tsarmi. Har var ganska urfälld nu när jag var där så de flesta bilderna har jag lånat.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar