måndag 8 februari 2021

Fullt ös medvetslös!

I morse när jag vaknade så hade Jasione klättrat ur valplådan och hade sååå roligt i vardagsrummet. Jag brukar redan ha flyttat valparna till ett eget valprum, men tänkte att dessa två skötsamma och snälla valparna kunde bo i valplådan på natten och vara lösa i köket på dagarna... Sedan när jag bar dem till köket så var det full race, så otroligt glada, svansarna gick och de rusade fram och tillbaka genom rummen hur lyckliga som helst.

När det var dags för utevistelse så tyckte mamma Molly att det var den roligaste happeningen någonsin...





De skulle mullas, lekas med, rusas över...

Jasione var med på noterna...









Men så råkade den elaka modern rusa över Juniperus lite för hårdhänt så Juniperus blev JÄTTEledsen och vägrade vara med, tyckte att mamma var helt förfärligt stygg och gömde sig under en presenning.



Så efter fem minuter ute så fiskade jag fram henne och bar in dem igen, så nu sover de gott i valplådan. Tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar