tisdag 28 juni 2016

4 veckor

 Oj vad tiden gick fort helt plötsligt. Men så har det hänt så mycket med valparna den senaste veckan, nu är de med, de blir överlyckliga när man kommer till valplådan, de älskar att vara ute i korta stunder. Igår fick de riktig mat för första gången, jag trodde att eftersom de bara är två och därmed får massa mat av Senja så skulle de inte vara så noga med det, men de älskade färskfodret, och försökte äta upp mina fingrar (jag handmatade dem). De fick bara en tesked att smaka och idag fick de lika lite men två gången. De fick även avmaskning för andra gången (som jag lyckades smyga ner i färskfodret). De fick klorna klippta, och vikten, tja de ville ju inte sitta helt still i brödkorgen som jag vägde dem i men ungefär 1250 gram på bägge.
Och de var svårare att fota idag, för de vill bara till mig goungarna.

Bromus:
 Briza
 Briza
 Bromus hos mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar