tisdag 24 januari 2017

1 vecka

Alltså redan! Jag tyckte de föddes igår. Men å andra sidan går väl tiden fort när man bara sitter vid en valplåda och dricker kaffe och glor på småvalpar...

Här kommer de då, och nej, jag vet att även om jag tycker det så är inte valpar på en vecka det allra sötaste. Men jag vet att ni vill se bilder och jag tycker att de är helt underbara.


Helsvart hane, "Karhu junior"

Brun hane, "mini-Miko" är arbetsnamnet på honom efter morbror Miko.
Alla tre Muffys kullbröder är den här färgen och just Miko känner vi väl och han är den mysigaste killen som finns.

Svart hane, älskar färgerna på han och hans syster. Dessa tecken som blir ljusbeigie. Nu gillar jag ju Muffys gyllene tecken också men man är ju så van vid dem.

Svart tik. Hon har vita tassar och vitt på bröstet och även som vita kilar på insidan av frambenen, så nu ser jag fort skillnad på henne och bror. 

Vilt-tik. "Guldtjejen" kallas hon just nu för hennes ovanliga gyllene viltfärg.
Båda tikarna


 Och när de inte äter så sover de, och Muffy ligger och mallar sig 💓

Vägning idag också, behövs inte egentligen när de är sådana tjockkorvar som dessa, men alla har mer än fördubblat sin vikt som de skall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar