lördag 21 januari 2017

Mer HD-resultat

Då var även Lappi, Pufflingens Aconitum röntgad. HD A!!! Och armbågar fina också!
Helt fantastiskt roligt, känns som om Muffy lämnar finfina höfter vilket jag är så glad för. Nu är tre ur A-kullen HD-röntgade och alla tre har A-höfter 😍
Den 4/2 skall både Lappi och Acki ögonlysas också, sedan kan jag ta tag i parningsplanerna för Acki (P. Lilla Alchemilla) ordentligt.
Jag har redan frågat på en hane till henne i Finland men vet inte om han lånas ut till avel för han bor hos en privatperson som kanske inte är intresserad, men hoppas.I vilket fall så hade jag tänkt att ta vinterkull på henne nästa vinter, men nu lutar det åt att jag kanske tar en sommarkull istället, blir parning i maj isf och valpar i juli.
Pufflingens Aquilegia som bor på Kjelstrup kennel i Danmark är parad med fina Lapinlumon Addalas och det är spännande att se vad de första Puffarna kommer lämna, tror de två matchar varandra bra iaf. 
Ett par bilder på goa snälla Lappi idag 💕 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar