söndag 25 november 2018

Ja men hur går det här då?

Är ni en del som undrar. Det går bra, vi vet ju inte än om tjejerna är dräktiga, men Muffy som brukar vara ganska hormonell efter löp tyckte ju att hon var världens dräktigaste redan dagen efter parning, men man an inte lita helt på henne, men jag skulle bli ytterst förvånad om hon inte är dräktig.
F.ö så har hon börjat få riktigt fin päls, de är ju aldrig så fina som när de är dräktiga och man inte kan gå på hundutställningar ;-) Fast hon är klar där ändå så hon kan få vara finast här i skogen istället 💖



Briza då. Denna lilla fjärt. Skall hon aldrig få någon päls? Såhär kan man ju inte se ut, hon ser ju ut som en valp fortfarande! Men pälsen kommer väl där med.
Dräktig eller inte, svårt at säga, jag skall försöka gissa igen om ett par veckor.
Vad gäller Briza så är hon inte så hormonell som Muffy. Otroligt tacksam hund, hon är sitt vanliga glada jag alltid :-) Jag tänkte att jag skulle mäta midjan på dem för första gången, kanske kan man då se om midjemåttet ökar? Iaf Briza som inte är så pälsig borde det ju gå på. Skall nog prova iaf.  Briza är ju bara två veckor gången mot Muffys fyra, så eftersom jag har haft så fullt upp nu sedan Muffy blev parad så har tiden gått fort hittintills, men nu saktar den ner och det är en evighet till jul och mellandagarna och valpdags. Jag känner mig lite som när man var sju år, december var ju evighetslång.



 
Jag kommer även att sälja en valp ur varje kull med bibehållen avelsrätt, så söker två fodervärdar till tikvalpar. Troligen blir det "halvfoder" på en Muffy-valp och hel eller halvfoder på en Briza-valp, det har jag inte bestämt än. Så är någon intresserad får ni säga till, lämpligtvis boende i västra sverige. Jag följer alltid skk's avtal så man kan läsa där om man vill veta mer eller så maila mig bara och fråga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar