onsdag 26 december 2018

E-kullens släkt

Jag brukar ju visa bilder på valparnas släkt. Här kommer de från Muffys kommande kull, jag tror de kommer vilken dag som helst, idag var hon uppe och försökte boa i dotterns säng, men sedan när alla gick på långpromenad utom jag och Muffy blev hon så förnärmad så hon glömde allt vad dräktighet var och tyckte det var väldigt orättvist att hon inte fik följa med.

Här är då släkten. Valparnas farfar, Lecibsin Kepponen
 Farmor, Lecibsin Suvutuuli
 Farfars far Pompparinniityn Donttu
 Farfars mor Lecibsin Kiva
 Farmors far Lecibsin Mahti
 Farmors mor Lecibsin Supina
  

Och släkten på morssidan. Morfar Månskimrans Golden Gimli
Mormor Lappizaros Emira
Farfars far Fjällfarmens Brune Baloo
Morfars mor Black Blossom Miss Kiara
 Mormors far Fidelis Homohominilupus
 Mormors mor Nordanlidens Yava

 Som ni ser så kommer de Finska Lapphundarna i lite olika färger, och just både Muffy och Iikka bär på många.
Rent statistiskt så skulle det i den här kullen blir något som 3/5 blir svarta med tecken, 1/5 bruna, 1/5 domino och 0,3 créme. Nu brukar ju inte fördelningen blir precis sådan på en kull men svart med tecken, brunt, domino och creme bär båda på iaf så de färgerna vet vi att det kan bli. Möjligtvis svart med brillor också. Jag är inte så noga med färger mer typ, men visst skulle jag själv föredra många svarta ;-) 

Nu skriver jag nog inget mer förrän valparna har kommit, för jag hoppas det blir snart! Muffy ligger just nu och vilar sig bredvid mig i sängen, en riktig myspropp har hon blivit 💖 Briza däremot som brukar vara så mysig, hon lägger sig mer för sig själv de senaste dagarna, hon förstår nog inte vad som händer med henne lilla stumpan.

2 kommentarer:

  1. Bildet av Lupsu kunne nesten vært bilde av Nairo. Nå er de jo far og sønn, så det er kanskje ikke så rart at de er litt like? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har du faktiskt rätt i att de är lika. Fina killar båda två :-)

      Radera