fredag 18 januari 2019

Äntligen fredag!

 Och om ni undrar varför jag inte är så snabb med att svara på mail och pm och telefon alltid är det för att jag jobbar järnet såhär sista veckorna innan jag går på valpledighet. Tvåskift, så jag jobbar och sover mest. Maken som går hemma, han skickar retsamma söt-bilder och meddelanden om hur söta valparna är, att de luktar så gott valp, och meddelar mig allt som har hänt när jag kommer hem, han avslöjar sig, han som inte brukar vilja hålla på med valparna för "att det är så svårt att skiljas från dem då".

E-kullen börjar det bli fart på. Igår när jag kom hem viftade de på svansarna för första gången, fatta vad charmad man blir då 💘😍
De har blivit kloklippta för andra gången och avmaskade för första gången och nu i helgen skall jag nog introducera mat för dem. Fast mest sover de, men herregud vad söta de är när de försöker busa på ostadiga ben. Igår fick de tänder också, ett par av dem var som människobebisar, dreglade och gnällde men blev nöjda när de fick sitta i knät och gnaga på mitt finger och fick tandraden masserad, idag så var krokodiltänderna ute...


F-kullen är tidiga, igår hade någon börjat öppna ögonen, idag var det flera ögon, och de börjar resa sig på benen även om de mest kör sitt krypande fortfarande. De bor ju på Johns rum och han har stenkoll på dem och släpper ut Briza och ger henne mat när han går upp tidigt, hon äter som en häst och vi matar och matar henne för hon är så liten och spinkig, men hon är lika hungrig ändå, jag kommer nog introducera mat för dessa ändå tidigare än Muffys för att inte Briza skall bli för smal. Dessutom fäller Briza för fullt så hon lär se rätt maläten ut när ni träffar henne.


 I helgen har jag fullt upp, skall försöka att få till treveckorsbilder på E-puffarna iaf.
Jag skall på anatomi och bedömningskurs både lördag och söndag. Tidigt på morgonen startade det också, jag som hade hoppats på sovmorgon. Det är en kurs för blivande domare, och det har jag ingen plan på att bli, men man blir aldrig fullärd när det gäller hund och nu kan jag få en djupare förståelse för hundens konstruktion vilket alltid är bra när man planerar valpar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar