fredag 11 januari 2019

HD-röntgen och lite annat

 Nu har den första D-pufflingen blivit HD-röntgad, nämligen P. Dactylorhiza, Iriz,  med HD B! Fria och fina höfter, underbart. Armbågarna också ua. Härligt att ha sådana valpköpare som bokar tid bums när man nämner att nu är det dags 💜 Hon verkar vara en så härlig hund, och hon har också en underbar ägare och de verkar ha väldigt kul ihop! Iriz är så lik sin mamma Acki i en yngre version.

Annat jag gjort är att jag har anmält kennelpojken och hans hund Briza till patrullhundsläger på hundtjänstskolan i sommar, de kommer säkert att få superkul om de kommer med. Är någon intresserad av deras utbildningar så finns de HÄR.
Bild från förra julen i Ljusne.
Valparna då, jag har jobbat eftermiddar ett par dagar men nu till helgen skall jag försöka fota lite mer. Om inte annat på söndag när Muffys valpar är 2 veckor. Den här bruna tjockisen, han är verkligen störtskön. Så cool och avslappnad och aldrig något gnäll, ligger för det mest som en stor skalbagge och sover.

Och Brizas valpar växer på bra, nu börjar man se att de kommer bli viltfärgade som sin far, alla börjar få ljusare hårrötter, men en del av dem kommer nog att få mammas tan-tecken i ansiktet, de börjar få ljusare kinder och bringa mer eller minde allihopa. Blir fint med olika färgnyanser i deras pälsar. Briza och hennes bror var faktiskt nästan helt svarta när de föddes också.

Jag fick också en liten hälsning från F-kullens pappa Roti i Finland i morse, han är verkligen en av de raraste hundarna jag har träffat, så himla snäll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar