torsdag 27 juni 2019

G-kullen är här!

 Då så, då är de här. Grymt duktig Acki som skötte allt helt perfekt och utan våran inblandning, men under övervakning.
Dessa valparna var så stora, och länge emellan dem, så jag trodde ett tag att det kan inte blir mer än sådär tre stycken. Men 5 valpar levererade hon under morgonen. 4 hanar och 1 tik. Utdelningen blev inte som statistiken säger, den brukar inte bli det för mig, fyra valpar var svarta med tecken, bara en hane var sobel som pappa Coda. De tre svarta hanarna är väldigt lika, nästan vita tecken alls på dessa så jag får se om jag kommer se skillnad på dem. Ser ut att bli rejäla tantecken.

05.36, Hane 417 g, svart med ljusa tecken.
06.29, Hane, 386 g, svart med mer gyllene tecken.
07.49, Tik, 375 g, svart med stora klara tantecken.
08.06, Hane, 456 g, svart med ljusa tecken.
08.58, Hane, 428 g, sobel.

Ackis matte Maggan var med denna gången, och det var väldigt trevlig att inte tillbringa den långa natten själv vid valplådan. Nu har jag sovit några timmar och kommit ifatt den biten och smyger runt med kameran runt valplådan.








1 kommentar:

  1. Gratulerer med et fint valpekull. Fine store valpe. Hilsen Dorrit og Jens Chr. Køhler

    SvaraRadera