lördag 29 juni 2019

Två dagar

 Idag känner sig Acki trygg med att valparna klarar sig utan henne så länge så att hon frivilligt gick ut, i säkert fem minuter. Då passade jag på att fota valparna när de låg och sov, ovanligt lätt, jag tror att eftersom de är så stora, så behöver de inte ligga i en hög för att hålla värmen, utan ligger mer lagomt utspridda i valplådan så att jag kan fota dem individuellt utan att ens nudda dem.

Nu vet jag inte säkert at det blev rätt valp på rätt nummer, jag känner igen dem om jag tittar noga på dem, hane 1 har t.ex baksporrar, hane 2 yttepytte vita hårstrån som en streck på bröstet, och hane 3 har liten, liten vit fläck. Tiken har så klara tantecken så henne ser man lätt, hon är en kopia i färgerna av mamma Acki, ja och hane 4 behövs inga igenkänningstecken. Fint i vikta hade de ökat igår när jag vägde, tror ett par av dem har passerat 500 gram nu.

Hane 1

Hane 2

Hane 3

Hane 4

Tik

Jag har börjat att maila er på valplistan, jag fortsätter när jag har fått svar av de första. Ja, ni som velat ha tikar vet ju redan att det blir svårt, lilla stumpan här skall jag sälja med bibehållen avelsrätt, jag gör ju aldrig en kombo utan at behålla något ur den själv.

4 kommentarer:

  1. Ett STORT GRATTIS till er! Vad fina de är. Hoppas att mamma Acki mår bra och att allt kommer gå bra framöver.

    SvaraRadera
  2. Ovan från familjen Johansson från GBG. (Caroline) :)

    SvaraRadera