söndag 30 juni 2019

Kennlträff

Det var med skräckblandad förtjusning jag skulle hålla i min första kennelträff, ihop med Anna-Karin med Lilla Hamrums kennel vilket kändes lite lugnare, men vilken succé det blev om jag får säga det själv!
Jag har aldrig sett så mycket fina hundar samlade på samma plats tidigare 😍

Vi hade bestämt att vi skulle vara hos viltspårsdomarna Inger och Roger Skoglund, de har en bra lokal och det är på landet och de som vill kunde gå viltspår, och det fanns både inne och ute att sitta och prata och umgås. Väldigt avslappnat och bra tycker jag. Mat åt vi och kaffe drack vi och hundar och människor umgicks och solen strålade, kan det blir bättre?  

Lovisa Skoglund höll en liten introduktion till viltspår, och redan där kände jag att de flesta som inte riktigt visste vad detta handlade om kände sig mer taggade. 
Och vilka hundar!👌💝💪 Alla som hade anmält att de ville gå anlagstestet i viltspår klarade det med bravur! Den enda valpen som deltog, dvs under 9 månader som fick gå ett kortare inofficiellt valpspår var Filipendula. Hon brås på mor sin och klarade det galant också.
Jag tror att flera kan tänka sig att prova mer viltspår och kanske gå öppenklass, kul! Vill ni ha hjälp att lägga eller behöver en klöv så får ni komma hit, jag hade så många klövar i höstas så jag fick slänga en kasse för jag får ju få plats med annat i frysen också.


Men till hundarna, jag fick med alla utom mina och Anna-Karins på bild 🙈

Vi börjar med A-kullen, det är Muffys första kull.

Loki (P.Arctostaphylos)

Och Lappi (P.Aconitum)
Lappi med sin fina rosett 😊

I B-kullen var Briza med, men hon fastnade inte på bild så vi kan raskt gå över till C-kullen, också efter Muffy.

Tore (P. Centaurea Nigra)

Koda (P. Coptidium Lapponicum)

Och Wilda (P. Cassiope) Hon är så urfälld så man kan nästan tror att hon har haft valpar men nej, det är meningen att hon skall ha det i höst däremot. 

Sedan så går vi till en nyare generation, barnbarn til Muffy. Här är två barn till A-kullen, Lilla Hamrums Bene Meritus, 'Harry' och Iriz ur D-kullen som hälsar på varandra.

Iriz, (P. Dactylhoriza)

Hugo, (P. Dianthus Superbus)

Harry (Lilla Hamrums Bene Meritus) tyckte verkligen om rådjursklöven.

En Hamrumare till, Katitzi, Lilla Hamrums Bona offica. Både Harry och Katitzi är valpar efter Chester i A-kullen som dessvärre inte kunde komma.

Yngsta hunden i gänget, en Brizling, 'Lenza', P. Filipendula.

Här är utan tvekan dagens sötaste team! 😍

Och en av Brizas favoritmänniskor, Thea, ja känslorna är besvarade, tog hand om henne hela dagen 💘

Diplom får man, och rosett om man vill:

Här är Filipendula med Betty, Lilla Hamrums Beata Possidentes.

Då får vi börja fundera på vad vi skall göra på nästa kennelträff. Vill vi gå mer spår eller göra något helt annat. Förslag mottages tacksamt!

1 kommentar:

  1. For en gjeng nydelige hunder! Guttene fra A-kullet er jo helt fantastiske <3

    SvaraRadera