onsdag 27 november 2019

Pufflingens Fagus

I helgen så lämnade jag hemmets lugna vrå och begav mig inåt landet, för att hälsa på Anna-Karin på kennel Lilla Hamrums, men också för att hälsa på Dexter (Fagus). Jag har inte sett honom sedan han flyttade 8 veckor gammal, och nu 10 månader gammal så oj vilken snygg kille han har blivit! Inte bara snygg, lugn och kelig och tyst också. Fantastiskt trevlig hund. Fast han blev lite uppstissad efter et tag då Muffy är i höglöp hemma och jag luktade nog extremt gott 😂




Intressant med Dexter är att han har verkligen plockat de bästa bitarna från var förälder. Brizas öron och svans, pappa Rotis ögon och kropp. Det är kanske vinklingen fram som jag hade önskat något bättre, men han har samma som sin far. Både Briza och Roti är små, så är även Dexter, men jag hade blivit förvånad om alla blev stora.
Dexter:

Pappa Roti:

Mamma Briza:

Och syrran, Lenza. Typiskt att det bästa kortet jag har på henne är när hon har en fågel i munnen 😐

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar