onsdag 13 november 2019

Släkten




Allt går fint med valparna och de ökar i vikt :-)
Jag brukar ibland visa bilder på hundarna i valparnas stamtavla, men det har jag missat helt den här gången så jag får göra det nu istället.

Pappa Lumikki Erke

Mamma Pufflingens Cassiope

Farfar heter Aslan

Och farmor heter  Lapinlumon Meritähti

Morfar heter Mustinkulman Etiäinen

Och Mormor Lappizaros Malou

Och bakom Aslan så har vi Lapinlumon Wiktor

Och Kello Ulva

Bakom farmor Meritähti har vi Lecibsin Saarto

Och Lapinlumon Runo

På mödernet har vi Ullastiina Fasu bakom morfar Karhu 

Och Peikkovuoren Hurja Heta

På Wilda sida och därmed valparnas gammelmormor och morfar har vi Månskimrans Golden Gimli

Och Lappizaros Emira

Det får räcka så, men en hund kan vara värd att nämnas för den har jag bakom alla mina hundar, det är Muffys mormor och Brizas gammelmormor, och det är Nordanlidens Yava. Yava avled helt nyligen drygt 15 år gammal. Jag hoppas att många av hennes ättlingar är lika friska som hon :-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar