lördag 21 december 2019

Hemma från Finland!

 Så skönt, såhär smidigt har aldrig en parningsresa gått förut. Pga tidsbrist så gjorde jag en chansning och såg till att koma till Finland samma dag som var rätt dag förra året när Briza var där. Och hade bokat färjan hem två dagar senare. Kortaste parningsresa redan vid bokningen, men inte nog med det, jag kunde boka om färjan och åka tillbaka redan dagen efter jag kom dit! Så parning två dagar i rad brukar ge valpar. Runt 20.e februari beräknas de komma.
Jag är så nöjd med hanen jag hittade till Briza. Så himla trevlig kille! Tyst, lugn, och väldigt kelig, precis sådan mentalitet som jag gillar.
Efter den här kullen kommer inte Briza ha några valpar på ett par år är min plan. Både hennes förra och den kommande kullen skall utvärderas först så får vi se vad hon har lämnat i förhållande till de hanarna jag har använt.

Rölli som heter Rintantintan Cuurupiilo har HD B/A (index 111), Ed ua, ögon ua 2019, pompes a.
Här är lite bilder jag knäppte igår.









 Och Briza fick jag leta reda på lite gamla bilder på, dags för en fotosession för henne snart.
SE VCH (svensk viltspårschampion) Pufflingens Briza har HD B (index 92), ED ua, ögon ua 2018, pompes a, prcd-PRA A. Inavelsgraden på denna kullen blir 0,2% Valparnas stamtavla kan ni se HÄR.






Imorgon skall jag fota småpuffar, har suttit och lekt och gosat med dem nu halva kvällen, tänk vilken valpabstinens man kan få på bara ett par dagar hemifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar