fredag 14 november 2014

Att överlista en Muffy...


När det gäller mat är inte lätt. Muffy är överhuvudtaget inte lätt att överlista när det gäller något, hon är inte dum nog att glömma sig för en godis eller annat, men jag ser det som en utmaning att få i henne något.

Mat är så äckligt just nu, så när jag börjar laga middag så går hon ut ur köket.
Ok, hon är ingen retriver, har aldrig varit särskilt glupsk, men andras mat är ju alltid godast. 

Sådär superorolig är jag inte, men jag testar ändå några olika saker och vissa fungerar. I går råkade jag på hallgolvet "tappa" ut en sådan där liten provpåse med foder som man får på utställningar. Funkade.
Idag fyllde jag katternas matskål med "kattmat" ytterligare en provpåse annat foder som man fått och som bara stått. Katterna förtjänar ju ingen mat tycker Fluff, så då råkar man även glömma sig och gå ut ur köket så har hon sett till att skålen iaf är halvtom när man kommer tillbaka. 
Funkade.

Något som inte fungerar är att blanda korvstroganoff i hennes torrkulor, inte heller äggula, men några tråkiga pastaskruvar funkar. Om man inte blandar ner dom.
Hon tittar på mig som om jag hade planer på att förgifta henne om jag ställer ner en skål torrfoder till henne, fast hon har ju lämnat köket redan dessförinnan.

Något som annars verkar smaka gott är sork, de gånger hon vill ut försvinner hon snabbt nedåt åkern och där fixar hon sin egen mat. Jag hoppas det inte slutar med att jag behöver utfodra henne med levande gnagare :-P

Annars är hon lataste hunden som finns. I morse gick jag upp klockan 7. Hon gick upp klockan 11. DET kan jag minnas från när man skulle ha barn själv, hur jäkla trött man var hela tiden. Kunde sova tjugo timmar om dygnet och var lika trött ändå, men de andra fyra timmarna då åt jag!


PS, på tisdag har vi tid hos vetten, då får vi veta om det är några valpar på g eller om hon bara är en hormonkossa, ses då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar