torsdag 5 februari 2015

Filmer från idag

Tyvärr blir det inga 7-veckorsbilder idag, svårt att både fota och hålla valpar ch dottern var på ett riktigt tonårshumör när hon kom hem idag.

Jag däremot har introducerat valparna till bilåkning. Det var väl sådär populärt, jag stuvade in allihopa och tog en tur bort till landsvägen. När jag vände bilen där och åkte tillbaka mötte jag Muffy… hon hade sprungit efter bilen nästan lika fort som jag körde. Den lilla busungen… Så hon fick hoppa in med och åka med den kilometern hem.

Idag pep Muffy iväg till skogen med hälften av valparna i släptåg. Nu börjar de bli väldigt modiga, lite fega är bra så de håller sig på tomten, men det här gänget litar jag inte riktigt på. Till nästa kull kommer jag göra en stor inhägnad av kompostgaller eller något för de vill gärna vara ute mycket och ofta, och om ni ser filmen från i morse så förstås ni att det vore ganska lugnt och skönt ;-)


Morgonfilm. De vaknar ganska punktligt klockan 6 +/- en halvtimma. Då håller de igång ungefär 1 1/2 tim, sedan sover de lika länge för att vakna igen. Eftermiddagen är något lugnare. Och de sover för det mesta hela natten, ibland vaknar de till vid 11-snåret men annars hör inte jag ett knyst. Nu sover jag extremt djupt också men ;-)


Jag har lite datastrul så jag vet inte hur videorna ser ut för det tog ett bra tag innan jag lyckades ladda upp dem från mobilen, men man lär sig något nytt varje dag osv. Och inte kan jag redigera och klippa ihop filmer sådär käckt som jag kan på datorn.

Här är från i kväll när John klickertränade Lilla Alchemilla på ögonkontakt. Med lite köttbulle så fattade hon fort, de är superduktiga de små :-)


I morgon skall jag se om dottern är mer samarbetsvillig med att leka fotograf.

2 kommentarer:

  1. Härligt att de blir lite biltränade innan de ska iväg. Då kommer nog bilresan till Göteborg bli mycket lättare för den lille. :) Mindre än en vecka nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu drar det ihop sig! Kommer sakna dem väldigt mycket, men de är onekligen ganska krävande just nu :-P

      Radera