tisdag 3 februari 2015

Ni får med

Detta när ni hämtar valpen:
Det är den vanliga väskan från Royal Vanin, två påsar av det fodret de är vana vid (Royal Canin Medium Junior), en liten filt och foderkopp.
Sedan har de halsband på sig redan, jag skickar med koppel, en karda att borsta dem med, en klotång av den modellen jag tycker är bra, ett par leksaker och bajspåsar. En filt som luktar syskon kan de som vill få också.

Det enda de egentligen behöver mer kan vara hundgodis av olika slag, mat och vattenskål och så kanske ett eller två koppel till. Det kopplet som kommer med var inte riktigt den modellen jag hade tänkt skicka med, men det jag hittade i går när jag var på shoppingrunda. 

Annars finns inte så mycket att berätta, det mesta går som vanligt, valparna går ut ungefär 6 gånger om dagen, igår köpte vi faktiskt kompostgaller för det enda jag är riktigt rädd för är ju snöraset från vårat plåttak, står en valp under när det kommer så…ja. Vi hägnade där snön rasar på bägge sidor ytterdörren, de snödrivorna är ju valparnas favoritlekplats men nu får de hitta en annan.

Kompostgaller är också en sådan där bra att ha sak när man har valpar. 

Här kommer lite osorterade vilder från de senaste dagarna :-)


Muffy med sin älskade älgskalle. Hon hittar någon gammal mossig i skogen ibland och de är så gamla så jag låter henne ha dem.

 Anthriscus

Hmm, torde vara Arctostaphylos, Anthriscus och Aquilegia...

Lilla Alchemilla

Aquilegia

Anthriscus igen

Ytterligare Anthriscus

Adonis

Adonis

Alltid leende Muffy

Arctostaphylos

Adonis

 Här ser jag på halsbanden att det är Lilla Alchemilla och Anthriscus som busar

Och som ni märker är det olika gånger valparna fastnar olika mycket i kameran, men här kom Aconitum med också.

Det var allt för idag! Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar