torsdag 24 september 2015

Hillerød

 Det bar iväg till Danmark, jag åkte med Lappis ägare så både Acki och Lappi skulle ställas, men inte minst skulle även Kukka (Aquilegia) komma dit, och jag skulle äntligen få se henne för första gången sedan hon flyttade som 8-veckorsvalp.

Vi bodde tre människor och tre hundar i en pytteliten stuga. Trångt men funkade fint, hundarna lekte mest ute hela tiden. I långlina som fungerade över förväntan.

Här Acki (Lilla Alchemilla) och Lappi (Aconitum)

Jag trodde att det skulle kunna gå riktigt bra för Lappi, men när man såg konkurrensen, hanar som var mycket äldre än honom så insåg jag att detta blir nog svårt. Att få ihop och muskla kroppen, och att få päls, där gör varje månad mycket i den här åldern. Valparna var ganska prick 9 månader på utställningen. I deras klass får hundarna vara upp till 18 månader, och det är ju ganska stor skillnad.
Ja att få ihop kroppen, det behövs här, men det kommer det är jag inte det minsta orolig för.
Snygg-Lappi fick ett Very good.

Här är Pufflingens Aquilegia 'Kukka'. Hon löpte just nu så Acki som jag hade med mig tyckte att hon var lite läskig, Lappi blev helt vild av glädje däremot. Men Kukka visade att hon uppskattade minsann inte broderns fjäsk ;-) Även om jag inte hann prata så mycket som jag ville med henne, och vi var i ringen samtidigt så var det ett trevligt återseende.
Kukka fick också ett Very good.


Lilla Alchemilla, hon var showig som vanligt, jag vet inte hur hennes matte har lyckats så bra med ringträningarna för när hon kommer in i ringen så springer hon som en gudinna, och trots att hon är längst ifrån klar i kullen så kammade hon hem ett Excellent och vann klassen. Tyvärr inget CK, så ingen Köpenhamns juniorvinnartitel på henne, men jag är väldigt nöjd med hennes resultat och kritik!
Jag ser fram emot att se vad det blir av henne när hon får fulla ut lite och pälsa på sig rejält!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar