onsdag 30 september 2015

Lill-stumpan

Acki var hos mig en vecka. Acki är ju den valpen jag sparade på foder, och jag är förstås gärna hundvakt åt alla småPufflingar, men extra gärna till henne, för en dag kanske hon skall få valpar här och då är det bra om hon är som en del av flocken och hon och Muffy kompisar :-)

Lite spökålder på Acki just nu, MEN så roligt hon och Muffy har ihop.
Här har vi en valp med samma energinivå som sin mor. Hon kommer in här i huset som en barnslig men frisk fläkt. Gillar att mysa, men sådär charmigt barnsligt vild också. Har en av-knapp, men särskilt nu en stor på-knapp. Jag har nästan glömt bort hur Muffy var som valp tills nu.


Inte det mista lik mor sin utanpå, men frutom att Muffy aldrig har haft någon period när hon har varit ängslig som Acki har just nu så är de så lika i sättet. skulle man ha en renhund på riktigt, då hade de här två tjejerna nog varit perfekta, både mentalt och exteriört.

Bus hela dagarna!

Ett blodspår var jag tvungen att lägga också…



Lilla gumman så go hon är. Det blev helt lugnt och tomt i huset när hon åkte, men jag träffar henne senast i årsskiftet igen, förhoppningsvis tidigare!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar