fredag 16 augusti 2019

Fullt ös medvetsös!

 Så skönt med en ledig dag hemma. Trots lite mörkt väder har jag varit ute mest hela dagen med valparna. Jag tycker valpar skall få röra sig så mycket de vill, i sin egen takt. Så för mig funkar det bra att ta med valparna ut i trädgården och sätta mig och dricka kaffe och bara njuta av att se dessa glada och energiska småskitarna tumla runt i trädgården. Eller som idag, gå upp på berget bredvid huset och sätta mig där, då kan de både komma upp och kela och springa och balansera och tugga på mossa och vad de vill.
Kloklippning har vi gjort idag med, då tar jag med hela gänget in i köket efter vi har varit ute och när de blivit trötta där, med Ackis, Brizas och Muffys hjälp, då är det lättare att ta klorna på dem. att försöka klippa en vild och leken valp är bara att glömma och onödig kamp.

De äter som vargar dessa, jag försöker komma på en strategi för att de inte skall vara så stressade när de äter, jag provar att ge i olika skålar, jag provade att ge dem torrt foder osv, men just nu verkar de tro att det är en tävlan om vem som äter snabbast så inget av detta har hjälpt. Just dessa linjerna efter Muffy brukar vara små i maten som unga när de flyttar till egna hem, så vi får se hur det blir med dessa. Lättmotiverade hundar de som älskar mat, men lättare att hålla slanka de som är petiga i maten. Jag har haft båda sortens hundar.
Bokat tid för besiktning, chippning och vaccination också, på onsdag till veckan. Är ett par i kullen med små navelbråck men de är så små så varken jag eller veterinären brukar vara oroliga för sådant, brukar inte ens synas när det blir stora. Annars ser tänder och sådant som jag har kollat och kan kolla helt ok ut.

Geranium:



Geum:




Gentiana:




Galanthus



Galeopsis:



 Jag kommer skriva till er och be om alla uppgifter så att jag kan förbereda alla papper innan leverans, jag hör av mig om vad jag behöver! Just pappersarbetet tycker jag alltid är lite obbigt men tydligen börjar jag få lite rutin på det för senast var jag förvånad över att det var inte så jobbigt som jag mindes ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar