torsdag 15 augusti 2019

Sju veckor


Och nu börjar jag få lite ångest för att de snart flyttar. Fast samtidigt vill valparna ha uppmärksamhet och kärlek och nus hela tiden nu, men skulle behöva klona sig i fem.

Jag får be om ursäkt för lite dåligt med bilder det senast, först en helg med utställning i Ronneby, sedan hem och sova och sedan åka till Danmark för en inköpsresa för jobbet. Jag har varit borta från lördag till inatt med bara en mellanlandning hemma. Familjen sköter sig bra med att ta hand om valparna men fotografering blir det inte mycket med ;-) Ja, sedan var det bara att åka till jobbet imorse som vanligt och när jag kom hem var det mulet och mörkt och dåligt fotoväder. Men imorgon är jag ledig, så skall jag nog få till något bättre än såhär!

Här kommer Geranium. Geranium är faktiskt inte såld än, men jag får väl ta tag i det nu så att han också hittar sig en egen familj.



Och Geum, och jag lovar, han ser inte ut som en husalv ur Harry Potter på riktigt, ursäkta riktigt bedrövligt kort, han är fortfarande väldigt lik sin bror, vi kallar dem Piff och Puff. Men öronen har börjat resa sig och då ser de lite oproportionerliga ut ;-)




Gnistrande Gentiana. Hon är alltid den som är försvunnen när man räknar in dem. Ute på vift på egen hand någonstans i trädgården.




Och Bosse. Rejäl grabb, inte för att jag har vägt dem på ett tag men det är nog ingen tvekan om att han är tyngst i kullen.




Och Galeopsis. Han är en sådan kelgris, så ha klättrar över valphagen, inte för att springa och leka utan för att han så gärna vill upp i knät. Och dessutom ligger han ovanligt still för att vara en galen valp när man tar upp honom, så nöjd för minsta lilla kärlek.




Och det gick det bra på utställningen i helgen, Briza den fjantisen blev andra bästa tik och fick en massa fina rosetter och går här och mallar sig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar