måndag 19 augusti 2019

Snart så!

Jag veeet att tiden går i snigelfart när man väntar på sin valp, men nu snart är det dags.
När de flyttar till er så får de med:

Mat (Robur mother and puppy)
Halsband
Koppel
Leksaker
Karda
Valppaket från Agria (valpfilt + termometer)
Bajspåsar
Folder från Agria

Ja och så självklart stamtavla och köpeavtal och besiktningsprotokoll.

Fodret de har fått av mig är blandat Appetitt puppy och Robur puppy. Båda är bra foder, men jag tyckte de blev stabilare i magarna av Robur så det får ni med, så kan ni köpa vilket som själva. Mina vuxna får Apetitt men bra om de får valp/juniorfoder tills de är sådär 9 månader.

Det ni behöver tänka på själva är.
-Försäkring, de är försäkrade genom Agria och tar ni det så löper deras befintliga på hos er utan avbrott. Mitt försäkringsombud Kerstin Spåre kommer säkert ringa er.
-Vaccination vid 13 veckor. De vaccineras vid 8 veckor innan leverans, sedan skall de vaccineras vid 1 veckor och sedan 1 år. Därefter minst var 4.e år.
-Bilbur/bälte. 
-Valpkurs.
-Hundgodis. Fast det funkar ju även med det man har i kylen själv.
-Klotång, när de är små är människoklippare lättast, sedan använder jag helst en klosax.
-Liggplats. Köp inga dyra bäddar för det kanske valpen dissar, men någon pläd eller något att ligga på kan ju vara trevligt.
Jag brukar lägga in agriafiltrna och några leksaker ni får med till dem så de luktar syskonen.




























Förstås kommer ett gäng bilder med. Inte redigerade, och i den ordningen de hamnar, jag ligger lite efter i sömn så håll till godo så ses vi snart!






























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar