onsdag 1 januari 2020

Sol

Igår, sista dagen på året var det blå himmel en stund. Nästan så jag har glömt bort hur det såg ut...
Men jag och kennelpojken gick upp på berget med valparna, för på tomten är det skugga dygnet runt såhär års.
Det finns så mycket spännande för valpar, så man kan sätta sig på en sten och bara njuta av hur roligt de har. Bästa underhållningen, och man kan ju inte annat än att bli glad över att se deras glädje.

De fick halsband också, jag tog av dem när vi kom hem för jag vill inte att de gnager på varandras halsband, dessa är handgjorda med samiska mönster och jag har inte så många kvar, så snart får jag sätta mig med bandgrinden och väva lite fler valpband. Sedan är det min mamma som syr och gör dem av banden.


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar