söndag 12 januari 2020

H-kullen i nya hem

Bara fått fina uppdateringar från H-kullen, alla är nöjda och valparna sköter sig förstås, härligt med bilder på dem och att jag vet att allt är bra 💓Jag måste då säga att vilken lätt kull detta var, lugna och tysta och mysiga allihopa. 

Nästan så jag blir avundsjuk på er, men min man säger nej till en till hund och det är kanske smart då det ibland är fodertik med valpar här hemma så har vi ju ganska många hundar här då till och ifrån.

Ni glömmer väl inte nu att:
-Vaccination vid 13 veckor (sedan vid 1 år)
-Avmaskning vid 12-13 veckor (Milbemax)
-3 dl mat om dagen ungefär, oroa er inte om de inte äter så mycket. Muffys linjer är små i maten som unga. 
-Massa kärlek och positivitet. Fast det tror jag inte ni glömmer för då hade ni inte fått köpa en Puffling av mig 😀
-Träna på att pilla med tassar, kolla tänder, kolla i öron, klämma och känna på hunden. Träna på att inte skälla (det gjorde ju dessa knappt alls), och träna på att varva ner. 
Det finns en Pufflingens-grupp på facebook också, för er som vill se bilder på halvsyskon, mostrar/morbröder, kusiner osv. https://www.facebook.com/groups/270056360202600/ och visa era små vovvar för dem eller om ni vill fråga eller skriva något annat.






PS, mormor Muffy med sin födelsedagstårta. 

1 kommentar:

  1. Härliga bilder på kullen,återupplever dagen vi hämtade Sarek och glädjs åt de nya mattarnas och hussarnas lycka över en ny familjemedlem...

    SvaraRadera