torsdag 6 februari 2020

Dräktig

Jag har ju glömt att uppdatera här på bloggen om Briza. Men hon är tydligt dräktig, och det syntes väldigt tidigt på henne. Nu är hon större mage än någon tik jag har haft och då är det fortfarande 2 veckor kvar till bf. Fast jag räknar oftast att de får valpar på dag 59-61, så jag tror hon får runt den 16.e februari och jag tror 4 valpar medan hennes husse tror 6. 

Passade på att åka bort några dagar med dottern medan jag kunde, nu skall jag bara vara hemma med hundarna 💕 Långa skogspromenader i solen och tar det lugnt. 
Igår byggde jag ihop valplådan och ställde den på plats, Muffy lade förstås beslag på den, hon är hopplös, hade hon fått bestämma hade hon haft valpar alltid men hon får hjälpa till med Brizas istället när de blir några veckor. 
Briza tycker det är jobbigare att ligga i sängen, hon som brukar vara så gosig kan lägga sig där på dagen men på natten så ligger hon vid ytterdörren. Skall komma ihåg att ta med mig kameran ut någon dag. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar