lördag 5 mars 2022

Två veckor

Jag började jobba i måndags så min mamma har varit här med hundarna. Till råga på allt så var Wilda magsjuk tre dagar i helgen och början av veckan, det var att koka ris och ge skonkost och ge mat massa gånger per dag och hon var helt slut. Men nu på banan igen och lika glad som vanligt, valparna de små tjockisarna har det inte gått någon nöd på iaf. 

Idag har sonen fyllt 18, så inte hunnit jättemycket fotande men vi försökte en snabb serie bilder, som inte blev så bra, jag skulle ha passat på i förmiddags när det var mer ljus i vardagsrummet. Men här är vad jag har.

Svart tik:





Brun tik (alltid lättare att fota ljusa hundar...)





Och hanen, han är en riktig, riktig linslus, i valplådan ligger han alltid så man kan fota honom men tikarna ligger bortvända med huvudena.




Lite blandat från i veckan. Ser att nu måste jag klippa klorna på valparna omedelbums, Wildas omvårdnad tog allt mitt fokus i veckan och normalt sett har jag klippt valparnas klor för flera dagar sedan i den här åldern.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar