onsdag 23 mars 2022

Utevistelse

Jag tycker det är dags att träna på utomhusvistelse, vi har ju haft ett fantastiskt väder! 
Dessa valparna är ganska nöjda i sin valplåda även om jag tänkte att de skulle få flytta till större utrymme nu i helgen. Jag vet inte om de är mer nöjda än vanligt för att de är så få, eller så är de bara inte så krävande valpar ;-) 

Att vara ute, tja, läskigt var det. Lathyrus knallade iväg ganska snart, men tjejerna höll sig på fiberfällen. Eller ja, Lysimachia gick en bit och ramlade ner i en liten grop, som hon kravlade sig upp ur och åtevände till syrran. Wilda brydde sig inte särskilt om sin valpar.

Jag jobbar helg vilket betyder att jag är hemma hela dagen imorgon, då skall jag fota mer :-) Sedan har jag anmält mig till en rallylydnadskurs med Muffy. Första gången på 10 år som det är en kurs som passar med mina tider, känns lite stressigt men nu jäklar! Kommer bli pinsamt för det är en fortsättningskurs och vi har inte gått nybörjarkurs eller tränat rallylydnad innan, men har jag gott godis så brukar mormor Muffy vara ganska följsam ;-) 















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar