lördag 11 oktober 2014

Inte klok

Säger folk om mig. Alltså att jag sätter mig i bilen och åker, enligt kartprogrammet, 1607 kilometer. En väg.
Men hallå, lite äventyrlig får man väl vara, och jag ser faktiskt fram emot att åka, utan gubbe som skall lyssna på P1 hela tiden, och utan ack så söta och välartade men ibland vansinnesdrivande och nästan alltid bråkande barn i baksätet.

Körschemat ser ut som så att jag åker härifrån Hedekas på onsdag morgon, 7-8 timmar upp till mamma utanför Söderhamn. Vi sover där och sedan mitt på dagen på onsdagen åker vi till Umeå där färjan går klockan 18 och vi är i Vaasa klockan 23 eller något sådant.

Eftersom det är en dum tid att påbörja en 50 mil lång körning så är det så illa så det får bli hotell där, då kan vi också i lugn och ro tuffa vidare mot målet,  Suomussalmi,  på fredagen och kommer dit på eftermiddagen/kvällen och får då äntligen träffa Viksu med familj. Då är Muffy på dag 11 i löpet men hellre en dag för tidigt än en dag för sent tycker jag.

Märks det förresten att jag börjar bli liiite nervös? Som tur är har jag så fullt upp både med jobb in i det sista och annat så jag hinner inte tänka så mycket på resan, och jag hoppas att jag inte glömmer något viktigt, som att på tisdag kväll åka till vetten och avmaska Muffy.
 
PS, de har fått snö däruppe i Finland. Jag HATAR vinterväglag. Men maken var omtänksam och satte på sprillans nya vinterdäck på bilen i går, så även om jag är rädd för snö så skall nog det gå bra det med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar