tisdag 7 oktober 2014

Löp!

 Åh vad stressad jag har varit över detta med löp. Jag visste ju att det var i månadsskiftet september-oktober hon skulle löpa, men för varje dag som går så blir jag mer och mer stressad. Vill helst inte tat det skall bli vinterväglag i Finland innan jag skall iväg, och så har jag lovat att vikariera sista veckan i oktober för en kokerska, i går tänkte jag att jag väntar två dagar innan jag ringer och ber henne hitta någon annan, men sådant knns ju så taskigt när hon frågade mig redan i juli och säkert har bokat semesterresa eller liknande. Nu slapp jag ju ett jobbigt samtal för i morse var första gången jag bli glad av att hitta en blodprick i fotänden av sängen. Och ja, den kom från Muffy. Nu kan jag börja boka båtbiljett och vet när jag måste boka av jobb. Som planen är nu så åker jag upp till Söderhamn nästa onsdag, övernattar där och hämtar mitt resesällskap mamma, åker upp till Umeå dagen efter och tar färjan till Vasa, kommer fram på fredag och på fredag kväll borde vi ha hunnit köra till målet.
Hemresa vågar jag inte boka förrän det är klart, för jag vet ju inte vilken dag Muffy är i höglöp. Funderade hit och dit på att göra progesteronprov men nej, det tar för lång tid att få svar och sedan ta sig till Finland för att jag skall våga chansa så det är bara att hoppas på att Muffy är en standardhund som har höglöp dag 11-13 någonting.

I helgen var det härligt väder så vi fick gå upp på berget bredvid huset som är vårat bästa fotoställe. Här är Muffy stolt över att ha dödat en gammal pinne:

Och här får hon sitta och vara snygg med ett koppel jag har vävt. Gör sig extra bra nu när det är höstfärger.

Idag tog det fina höstvädret slut och det blåser som sjutton och regnar kallt, så några av Muffys familjemedlemmar har det såhär bra. Detta är Sally, Dansk-Svensk Gårdshund, och Dixie, Birma(-katt).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar