onsdag 8 oktober 2014

Kennelnamn!

Men, hur kunde jag glömma att berätta det i går! Jag fick brev i måndags och fick kennelnamnet jag sökt godkänt! Nu skall jag bara vänta nästan två månader också innan det är helt klart, då kan jag börja göra hemsida och lägga upp min kennel på lapphundsklubbens sida. Kul :-)

Jag vet att många undrar vad Pufflingen betyder. Pufflingen betyder ingenting (mer än eventuellt en lunnefågelunge), men min man började kalla Muffy för Puffen och sedan Puffling. Hon kallas förstås en massa annat också, som Puff, Fluffen, Gumman, ja, ni vet, kärt barn. Jag hade redan döpt min koppelsida till Puffling. Och jag har funderat på en massa andra kennelnamn i över ett år men det var först när jag satt och fyllde i ansökan som jag kom på det självklara Pufflingens. För det blir ju just Muffys valpar och hon blir min stamtik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar