torsdag 16 oktober 2014

Så duktig

 Hon är Muffy. Hon har aldrig åkt färja innan, och hon har aldrig varit i en stad innan (!)
Vi åkte Söderhamn-Umeå, blev lite stressigt på slutet för det var väldigt mycket vägarbeten, men var ändå vid färjan i god tid.
 På färjan fanns det ett särskilt hundrum, Muffy såg det som sin plikt att hålla alla hundar, särskilt tikar, på ett avstånd om minst tre meter. Det är lite jobbigt med henne, och nu tyckte jag hon var ändå bitchigare, men så har hon åkt 100 mil och är säkert lite uttråkad.
 Sedan kom vi till Vasa. Muffy tycker att allt från att åka glashiss till bussdörrar som pyser är väldigt spännande och inte det minsta hemskt. Och många att vifta på svansen åt. Inget problem med rastningen heller, utanför hotellet var det en lång allé med lindar och går man där i löven kan man nästan låtsas att man är i granskogen i Hedekas. Fast det luktar mycket roligare säger Puff.

Ett litet hundkit med gotterier fick vi på hotellet. Min säng blev genast upptagen. Det enda var när vi gick iväg till frukosten, jag gav Muffy ett ben innan, och hon brukar inte bry sig det minsta om att bli lämnad själv, men när jag kom tillbaka från frukosten låg hon vid dörren och benet hade hon inte ätit upp, så hon trodde nog att jag hade övergett henne för alltid stackaren :-(

 Nä, nu skall vi åka vidare, ses imorgon kanske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar