torsdag 18 december 2014

Det drar ihop sig

 Tror jag Muffy tycker. Hon som är lugn som en filbunke inomhus annars har varit orolig och rastlös, och piper gör hon aldrig annars men nu är det mycket pipande. Hon läger sig en liten stund för att flytta sig och byta plats och ställning.
Jag trodde att hon kanske var lite orolig i magen eller något, men efter att ha tagit dagens andra promenad med henne studsade hon i valplådan och låg där, innan hon återgick till sitt pipande vid ytterdörren. Så kanske kommer det små-Pufflingar redan idag eller i morgon, vem vet, spänningen stiger!

Ute är hon då lika glad som vanligt, här är hon för en kvart sedan:




Jag hade redan bestämt innan att det blir förbud för Muffy att vara ute själv de sista dagarna, just nu är hon extremt kontaktsökande och kelig, men som hon är i vanliga fall är hon en sådan hund som skulle kunna få för sig att få valpar i rävgrytet bakom huset och tycka att hon klarar sig själv bra där.

Hon var dock helt ointresserad av rävgrytet konstaterade jag, men jag såg att hon kollade in ett annat ställe... Där i vårat skjul har vi fått bryta upp golvet tidigare för att det funnits valpar där.
Och av det lärde jag mig att inte glömma att låsa ytterdörren i ens en halvtimma när hunden har småvalpar inne, eller skall få ;-)

Ses snart!

2 kommentarer:

  1. Tar du temperaturen på henne?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag tycker lite att de kommer när de kommer och jag tror inte Muffy skulle uppskatta om jag tempade henne flera ggr/dag. Men än händer inget större så det blir kanske på morgonkvisten eller senare i morgon. Eller så luras hon bara ;-)
      Men jag har varit ute med henne säkert tio gånger idag. Räknar med en lång natt...

      Radera